Lliurament dels Premis Minerva

El dimecres 16 de juny, a les set de la tarda, a l’IES Sentmenat, de la mateixa localitat, va tenir lloc l’acte de lliurament de la vuitena edició dels Premis Minerva. A la convocatoria d’aquest curs van quedar finalistes dos treballs de recerca dels nostres alumnes de Batxillerat, el de la Lucy Franco (Dràcula, descens a les criptes de la literatura i el cinema) i el del Guillem Cuberes (Electrònica, programació i xarxes. Construcció d’un robot controlat per wi-fi). Als Premis també es presentava Lluis Muñoz Pandiella amb el seu treball “Cent anys d’anàlisi de l’humor gràfic: de la restauració fins a la transició”. Des d’aquí aprofitem per felicitar-los a tots.

L’Ateneu de Castellar del Vallès va acollir, a partir de les 19 h, l’acte de lliurament de la cinquena edició dels Premis Minerva de treballs de recerca d’alumnes de batxillerat. En aquesta edició s’han presentat un total de 20 treballs, dels quals 4 són de Castellar, 5 de Badia, 5 de Palau-solità i Plegamans, 3 de Sentmenat i 3 de Barberà del Vallès. A partir d’aquest any, els Serveis Educatius Vallès Occidental VIII, amb seu a Castellar del Vallès, s’incorpora a l’organització del certamen, que fins ara feien els Serveis Educatius Vallès Occidental VII, ubicats a Badia del Vallès.

La Fundació Bosch i Cardellach coorganitza el premi, que està patrocinat pel centre comercial Baricentro. L’objectiu del premi és potenciar els treballs de recerca relacionats amb les arts, les ciències de la naturalesa, de la salut i del medi ambient, les ciències socials, les humanitats, les llengües, l’educació física, les matemàtiques i la tecnologia elaborats pels alumnes de les poblacions de Castellar, Badia, Barberà, Palau-solità i Plegamans, Polinyà i Sentmenat.

Els treballs individuals o col·lectius es poden presentar al premi sempre que hagin estat seleccionats prèviament pel centre on està matriculat l’alumnat. Els treballs han estat seleccionats per un jurat, que en aquesta ocasió estava format per l’inspector del Servei Educatiu a la zona de Badia, un secretari, un representant del Servei Educatiu de Badia, dos professors jubilats que no hagin treballat en cap de les poblacions que participen al premi, un membre de la Fundació Bosch i Cardellach, un representant de l’Institut de Ciències de l’Educació de la UAB i dos representants dels ajuntaments de Castellar i de Badia. En total, es concedeixen tres premis, de 500, 300 i 200 euros respectivament o import doble en cas que sigui treball col·lectiu. En la concessió del premi s’ha tingut en compte l’interès del tema, la correcció científica en el tractament dels temes, presentació del treball i les capacitats desenvolupades per l’alumnat. A l’acte es van exposar els treballs mitjançant uns plafons al vestíbul de l’Ateneu. Després va haver-hi els parlaments del president de la Fundació Bosch i Cardellach, Josep Llobet, de la regidora d’Ensenyament en funcions de Castellar, Mireia Casamada, i de l’inspector de zona Josep Alsinet. A continuació, es va fer el repartiment de premis.

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *