Guillem Cuberes a la Festa de l’Enginy

A la segona Festa de l’Enginy, celebrada a l’auditori de l’edifici Vértex de la UPC, i presidida pel president de la Generalitat de Catalunya, José Montilla, es van lliurar els diplomes que suposen el reconeixement del talent científic de 98 alumnes preuniversitaris catalans que, al llarg del 2009, han guanyat diferents premis relacionats amb la ciència i la tecnologia atorgats per una vintena d’institucions.

Un d’aquests nois va ser el nostre company de segon de batxillerat Guillem Cuberes Ramos, que presentava el seu treball “Robot amb control Wifi”. Aquest treball havia estat premiat al concurs ROBOLOT, celebrat el 17 d’octubre de 2009, a la categoria de “Robots especials”.

A més del President de la Generalitat, hi eren a l’acte el Conseller d’Innovació, Universitats i Empresa, Josep Huguet, el director del programa Enginycat, Lluís Jofre, el rector de la UPC, Antoni Giró i el rector de la Universitat Rovira i Virgili, Francesc Xavier Grau.

Un resum de l’acte l’hem vist al TeleNoticies migdia de TV3.

Després de la benvinguda del President Montilla, i les intervencions de les diferents autoritats de la taula, una jove enginyera, que no fa gaire es va treure el títol a l’Escola de Enginyeria Informàtica de la UPC, ens ha explicat com ha anat la seva curta, però intensa, vida professional. L’esforç als seus estudis la van dur primer a la central de NOKIA a Finlàndia, més tard de tornada a Barcelona a l’empresa CIRSA per tal d’introduir Linux als circuits de les seves màquines de joc, a la Hewlet Packard de Sant Cugat i a la seva planta de producció al sud-est asiàtic i una altra vegada cap a Barcelona a la companyia Ericsson. Segons les seves paraules, l’esperit de superació, la capacitat per treballar en equip i d’assolir compromisos son la clau del èxit. No cal dir que una bona preparació i un bon nivell d’idiomes son imprescindibles.

A continuació ha parlat una jove estudiant de batxillerat en representació de tots els joves guardonats. Després, i per acabar l’acte, el Sr. Lluís Jofre ha fet una presentació amb un video de les activitats del programa Enginycat i ha fet esment del programa europeu e-skills week i del programa Talència.

Després de la cloenda de l’acte hem gaudit d’un aperitiu i una estona per xerrar amb vells coneguts, com el company de l’AULATEC, Joan Busquets o el Toni Moreno, “alma mater” del ROBOLOT i d’un bon grapat d’activitats dels ICs de la UPC i de la Universitat de Girona.

A continuació podem veure a Guillem amb el seu diploma, encara que d’aquest no es veu gaire. Minuts abans s’havia fet una foto amb el President Montilla.