L’institut Bisbe Sivilla ha guanya el concurs Catskills

L’escola d’Hoteleria de Lleida ha sigut l’escenari del campionat català de Cuina on ha guanyat l’alumne Raul Rodríguez de 2n de Direcció de Cuina

Un total de nou alumnes catalans van participar a la competició de Cuina dels Castkills. Aquest és el campionat de Catalunya de formació professional que va tenir lloc a l’Escola d’Hoteleria de Lleida.

La competició va comptar amb un jurat de prestigi especialitzat en el sector: Mercè Camins, cuinera i propietària del Restaurant Casa Mercè de Fontdepou (Lleida); Christian Escribà, pastisser i propietari de la Pastisseria Escribà (Barcelona); Quim Caselles, propietari i cap de cuina de l’Hotel Restaurant Casamar de Llafranc (Girona); i Jaume Solé, xef executiu de Port Aveuntura World (Tarragona).

La prova d’aquest ofici va permetre als alumnes mostrar les habilitats en l’especialitat de Cuina. Els participants pertanyen als següents centres educatius: Institut Bisbe Sivilla (Calella), Institut Escola d’Hoteleria i Turisme de Barcelona, Institut Joan Ramon Benaprès (Sitges), Institut Olivar Gran (Figueres), Institu Ramon Coll i Rodés (Lloret de Mar), Joviat FPI (Manresa), Institut Escola d’Hoteleria i Turisme de Lleida, i Institut Escola d’Hoteleria i Turisme de Girona.

La prova va consistir en la realització de tres mòduls proposats per l’organització: el mòdul d’entrants, que va consistir en l’elaboració de dues varietats d’aperitius, el mòdul dels segons, on es va presentar tres creacions amb el pollastró com ha ingredient principal, i el mòdul de postres al plat, on l’alumne va preparar tres racions iguals on l’ingredient principal va ser la xocolata a la pedra d’Ahramunt. El jurat especialitzat va valorar aspectes com la tècnica, la destresa, la presentació o la maduració en l’ofici.

L’Institut Bisbe Sivilla va presentar l’alumne Raúl Rodríguez de la mà de la professora i tutora Teresa Gil al concurs sent el guanyador d’aquest prestigiós acte. Ens alegrem molt i des d’aquí molts ànims en el teu futur professional!

Moltes felicitats!

Raúl Rodríguez guanyador del concurs Catskills