Tutoria Entre Iguals 2019/2020 a l’INS Sòl-de-Riu d’Alcanar

Comencen les activitats de la Tutoria Entre Iguals (TEI) en aquest curs escolar 2019/2020.

Després de l’experiència del curs passat, on vam iniciar aquest programa, aquesta serà la segona promoció en que realitzarem activitats relacionades amb la TEI.

El programa TEI en secundària es realitza amb alumnat voluntari de 3r d’ESO que tutoritza a l’alumnat nouvingut de 1r d’ESO. L’objectiu principal és millorar la integració escolar i treballar per una escola inclusiva i no violenta. Es dirigeixen accions per tal de fomentar les relacions entre iguals i millorar el clima i cultura del centre respecte a la convivència, conflictes i violència (física, emocional o psicològica).

El fonament de la TEI està basat en la tutorització emocional entre iguals on el respecte , l’empatia i el compromís són les pilars bàsics del seu desenvolupament en els centres educatius.

Aquest mes de setembre s’ha treballat a tutoria de 1r i 3r d’ESO explicant els objectius i fonament d’aquesta activitat. Posteriorment, a les tutories de 3r d’ESO s’ha presentat l’alumnat voluntari. En aquesta promoció de tercer d’ESO s’han presentat gairebé el doble de voluntariat que el curs passat (més de 50 voluntaries/s per a tan sols 28 places de tutor/a). En aquest sentit, es realitzarà un sorteig, entre tot el voluntariat que ha sol·licitat participar en la primera trobada, per escollir als 28 tutors/es TEI d’aquest curs 19/20.

Ja en aquest mes d’octubre es realitzarà la primera trobada/sortida TEI. En aquesta, mitjançant diferents activitats, es faran les assignacions de l’alumnat de 1r d’ESO als tutors de 3r d’ESO i es fomentarà el vincle i confiança  entre aquests. Cal recordar que hi haurà 28 tutors de 3r d’ESO, dels quals, 14 seran noies i 14 seran nois.

A més, volem explicar que no tot el voluntariat de 3r d’ESO ha pogut ser tutor. Hem decidit que tot aquell alumnat que ha tingut informes disciplinaris per no respectar les normes de convivència i també a l’alumnat que, tot i estar a meitat d’octubre, encara no han justificat les faltes d’assistència del mes de setembre (més de 6 faltes no justificades) no hauria de ser tutor responsable de 3 alumnes de 1r d’ESO.

Finalment, volem agrair a l’AFA de l’INS Sòl-de-Riu d’Alcanar per el seu suport en aquesta activitat que té com a objectiu principal millorar la convivència entre tot l’alumnat. Aquest programa està inclòs dintre del Pla de Convivència del Centre. Seguirem informant de totes les activitats TEI que es duran a terme al llarg del curs.