Estades lingüístiques de l’alumnat de l’INS Sòl-de-Riu

Les Estades lingüístiques són una acció d’extensió educativa que contribueix a la millora de la competència lingüística en llengua estrangera de l’alumnat i també de les seves habilitats socials i relacionals.

Les estades consten en unes activitats didàctiques i lúdiques vinculades en llengua anglesa i dissenyades per respondre als interessos i inquietuds pròpies de les edats de l’alumnat i motivar així el seu aprenentatge.

Els objectius són:

• Millorar les competències i habilitats comunicatives.

• Millorar la competència lingüística en llengua estrangera.

• Reforçar habilitats socials i competències psicoemocionals.

En el marc de la convocatòria per sol·licitar places en les estades d’immersió en llengua anglesa durant el curs escolar 2019-2020 al nostre centre ens han assignat 52 places subvencionades per a l’alumnat de 3r d’ESO a través del Fons Social Europeu.

El Departament d’Educació ha signat un acord de col·laboració amb l’Agència Catalana de la Joventut per a l’organització de les estades. Les estades seran de 3 dies i 2 nits en règim de pensió completa, tindran lloc en albergs de la xarxa XANASCAT i s’esdevindran durant els mesos d’octubre de 2019 a juny de 2020. L’allotjament, les activitats educatives i la manutenció són gratuïtes per a l’alumnat. Les despeses de desplaçament, en canvi, aniran a càrrec dels centres participants.

En el nostre cas, les estades es faran en l’alberg d’Olot del 18 al 20 de març de 2020.

Durant l’estada els alumnes faran diferents activitats com:  jocs físics, gimcanes, manualitats, resolució d’enigmes, etc.

Aquesta actuació forma part del “Programa d’Orientació i Reforç per a la Millora i Suport en l’Educació” del Ministeri d’Educació i Formació Professional i està cofinançat pel “Programa Operatiu d’Ocupació, Formació i Educació del Fons Social Europeu 2014-2020”.

S’informa que les estades d’immersió en llengua anglesa adreçades a l’alumnat de l’ESO estan finançades pel Fons Social Europeu a través del Programa d’Orientació i Reforç per a la Millora i Suport en l’Educació, gestionat, a l’Estat espanyol, pel Ministeri d’Educació i Formació Professional”.