30 de gener, Dia Escolar de la No Violència i la Pau

El dia 30 de gener es celebra el DIA ESCOLAR DE LA NO-VIOLÈNCIA I LA PAU, també conegut per l’acrònim DENIP) en commemoració de l’aniversari de la mort de Mahama Ganhdi.
Va ser el poeta i  educador  mallorquí Llorénç Vidal Vidal qui va establir la data l’any 1964, des de llavors són cada any més les escoles que s’afegeixen a aquesta iniciativa que consisteix en educar per a la pau i la no violència, fomentant valors com la concòrdia, la tolerància, la solidaritat i el respecte als drets humans.
Des de la matèria d‘Educació Ètico-Cívica i en el marc del projecte Aprenem Junts, hem estat treballant diferents valors morals, tots plegats tenen com a denominador comú la millora de la convivència que a la vegada implica el respecte als altres.
Podeu mirar els valors que hem estat treballant al blog del projecte  Aprenem Junts

Joana Subirats, professora d’Ètico-Cívica i coordinadora del Projecte d’Aprenentatge i Servei, Aprenem Junts