Intercanvi amb l’Institut Schrobenhausen (Alemanya)

S'ha produït un error en obtenir un àlbum extern. Comproveu l'adreça de l'àlbum. Ajuda.

Els alumnes de 4t d’ESO de l’optativa d’alemany acullen aquesta setmana a alumnes de l’institut de la ciutat alemanya d’Schrobenhausen.

L’estada a Berga és la segona part de l’intercanvi que es va iniciar el més d’abril, quan els nois i noies berguedans van anar a alemanya.

Al llarg d’aquesta setmana es realitzen un seguit de visites per a conèixer el nostre país i d’activitats en què la llengua vehicular és l’alemany.

Els alumnes d’ambdós instituts realitzen un treball, que van iniciar en l’estada del mes d’abril i continuen aquests dies a Berga, que culmina amb la publicació d’una revista.

La revista és un recull de notícies que s’elaboren a l’entorn de les diferents visites, que els ha permès conèixer el passat i el present d’un altre país, i a l’hora aporta des de diferents punts de vista la seva experiència.

El programa d’activitats és molt extens, va començar diumenge quan alumnes i famílies amfitriones van anar a recollir als estudiants a l’aeroport de Girona.

Va ser el dilluns quan van visitar Montserrat, on els esperava un monjo que amb les seves explicacions els va donar a conèixer un dels llocs més emblemàtics de Catalunya, i també van poder escoltar a l’Escolania.

A la tarda la visita guiada pel cas antic de Berga, conduïda per un exalumne que també havia participat d’aquest intercanvi el curs passat, va concloure les activitats més acadèmiques. El dia va acabar amb un sopar a l’Institut.

El dimarts al matí van assistir a unes classes a l’institut, i seguidament van viatjar fins a Sant Sadurní d’Anoia on van conèixer el món de la xocolata a la fàbrica “Simón Coll”, la resta del dia el van passar a Sitges.

Avui és el dia de la sortida a Barcelona, visitant la Sagrada Família, fent un recorregut pel centre històric i el Laberint d’Horta.

Encara els queda un dia, dijous, per descobrir Girona en Temps de Flors.

Una setmana intensa d’activitats, però especialment enriquidora per a tots els participants.