Intercanvi a Formentera 3r d’ESO

Els alumnes de 3r d‘ESO han estat a Formentera des de dimecres a divendres d’aquesta setmana. Han realitzat l’última part de l’intercanvi científic que va començar el maig amb la visita dels alumnes de Formentera a Berga.

El dimecres a les 9h de matí van arribar a Formentera després d’un llarg viatge per terra, mar i aire. Allà els van recollir amb un autobús, i amb en Jaume, un monitor del camp d’aprenentatge de Formentera, van visitar l’illa de nord a sud. Van veure una església, un molí de farina molt ben conservat, i van caminar fins a Es caló, primer port de Formentera. Després van dinar a la Platja de ponent i a la tarda la visita continuà fins al sud, on hi havia l’altre far de Formentera, una torre de vigia, que antigament servia per protegir l’illa dels atacs dels pirates.

El dijous va tocar treballar. Al matí van anar a buscar mostres de sorra i sal, a diferents platges. Van recórrer més de 4 Km de platja, i finalment un bany ben merescut! A la tarda, cap a l’institut, al laboratori van treballar amb les mostres que havien recollit. I per acabar el dia, es van organitzar en 3 grups i van fer 3 debats en paral·lel. El dijous van sopar plats típics de l’illa, que havien preparat els companys de Formentera.

Divendres van sortir en bici a recòrrer la part de l’illa que els faltava: visitar Les salines. I van anar a banyar-se a Ses illetes, una de les zones més turístiques de l’illa. A la tarda van berenar al Passeig Marítim, a les 19h van agafar el Ferry cap a Eivissa i ja cap a Berga.

Han sigut uns dies genials, en els que han disfrutat molt, han pogut gauidir dels paissatges de Formentera. Han fet nous amics, i al mateix temps han treballat i après moltes coses!

Si voleu veure més imatges de l’intercanvi, cliqueu aquí.