Fem Matemàtiques

El passat dissabte 26 de març de 2022, l’Institut Serra de Noet juntament amb l’Institut El Morell (El Morell), Institut Vallvera (Salt), Facultat de Matemàtiques i Estadística (UPC) (Barcelona) i Campus de Cappont Universitat de Lleida (Lleida) va acollir la 2a Fase del Fem Matemàtiques organitzada per L’Associació de professorat de matemàtiques APaMMs.

El FEM MATEMÀTIQUES és una activitat que s’organitza des de fa més de quinze anys i té la finalitat de contribuir a desenvolupar la competència matemàtica en tot l’alumnat de sisè de Primària i primer cicle de l’ESO. També permet intercanviar experiències i compartir propostes per part del professorat de les diferents comarques de Catalunya. A més, vol sensibilitzar la societat catalana en general sobre la necessitat de millora de l’educació matemàtica que afavoreix el desenvolupament personal i la integració social d’uns ciutadans i ciutadanes lliures i responsables.

Es tracta d’una activitat organitzada anualment per la FEEMCAT (Federació d’Entitats per a l’Ensenyament de les Matemàtiques a Catalunya) amb el suport del Departament d’Ensenyament. Està dirigida a tots els alumnes de cinquè, sisè de Primària i primer i segon d’ESO dels centres escolars de Catalunya. S’organitza en forma de concurs i es desenvolupa en tres fases.

Durant la jornada del 26 de març es van dur a terme diferents activitats de caire matemàtic (proves individuals, proves en grup, visites…), totes elles destinades a passar un dia divertit entorn de les matemàtiques. D’aquesta fase va sortir l’alumnat d’APaMMs participants a la fase Final.

En aquesta 2a fase al nostre centre hi va participar al voltant de 250 alumnes de 5è i 6è d’Educació Primària i 1r i 2n d’ESO classificats provinents d’arreu de Catalunya, acompanyats d’una seixantena de professorat i les seves famílies provinents d’Osona, Maresme, Vallès Occidental, Vallès Oriental, Bages, Garraf i Baix LLobregat.

Estem molt contents i volem felicitar a tots els participants i especialment als representants del nostre centre  a la prova, de 1r d’ESO, Cesc Codina, Pau Dachs, Bernat Garcia, Pau Dachs i de 2n d’ESO, Ton Buscall, Albert Díez, Pau Beringues i Biel Rey i classificats per la fase final l’Eloi Gonfaus de 1r i Ton Buscall de 2n. En Pau Dachs va formar part de l’equip guanyador de la gimcana de 1r d’ESO.

L’organització i desenvolupament de la jornada va ser un èxit gràcies a la col·laboració de l’AMPA de l’institut, l’alumnat i professorat del centre i també a les entitats Ajuntament de Berga, Consell Comarcal del Berguedà, Agència del Desenvolupament del Berguedà, Exploratori de la Natura UPC i empreses Puig Fitó, Embotits Casa Fígols, Remsa, Editorial Teide, Ballarà, Zanuy, Distal MCDistribuicions, Xarcuteria Rosell Cal Toran i Bonpreu.

Podeu consultar les fotos de la trobada aquí.