L’Institut de Cornellà a la Fira Impulsem la Robòtica

El passat divendres 17 de febrer els alumnes de 2n d’ESO van participar a la “Fira Impulsem la Robòtica, tecnologies creatives a l’aula” que va tenir lloc al CosmoCaixa. La Fira va aplegar a centres de tot Catalunya que van presentar robots fets amb plaques d’Arduino. Aquesta fira dedicada bàsicament a alumnes de 4t d’ESO enguany va acollir a 6 centres que participaven amb alumnat de 2n de forma pilot, i nosaltres en vam ser un. En total més de 70 Instituts de tot Catalunya que vam batre el rècord d’assistents al CosmoCaixa.

Els alumnes de l’Institut van presentar el projecte que han estat realitzant aquest segon trimestre “Dels Invents als Robots”, un projecte que tenia com a fita robotitzar invents de Leonardo da Vinci. Per aconseguir-ho l’alumnat va haver d’aprendre a programar amb Scratch i amb Snap4Arduino una placa Arduino, va analizar i comprendre les magnitud físiques relacionades amb els sensors més comuns i va aprendre la importància de la figura de Leonardo da Vinci a l’època del Renaixement i en els nostres dies per poder escollir l’invent que volia automatitzar.

Un esforç titànic que va tenir la seva recompensa el dia 17 quan els alumnes van poder presentar els seus invents funcionant davant d’un públic que els va lloar de valent.

Aquí podeu veure un recull de fotos de l’esdeveniment