El 8 de març a l’Institut

El dia 8 de març la comunitat educativa de l’Institut de Cornellà va organitzar una jornada reivindicativa en commemoració del dia de la dona treballadora.

El dia va començar amb la presentació oficial del videoclip que van fer els alumnes de la comissió de Rap per a la jornada. Després del pati, ens van venir a explicar la feina conjunta que estaven fent les dones equatorianes i Ajuda en Acció per empoderar-les i millorar la seva situació a l’Equador.

El grup d’agents per la igualtat, els alumnes de la XAJI, van organitzar una gimncana per tot l’alumnat de l’institut amb la finalitat de trencar tots els estereotips relacionats amb el treball domèstic. A banda, vam fer una concentració a la plaça del mercat de Sant Ildefons amb una pancarta dissenyada per ells que deia “les feines de casa són responsabilitat de tots i totes”.

En les sessions prèvies de tutoria es va treballar el tema i els alumnes van fer diferents lemes per mostrar-los aquell dia.

Tota la jornada va finalitzar amb un pica-pica que van preparar les famílies i que vam poder gaudir conjuntament.

Va ser un dia emocionant que de ben segur ens ajudarà a tots a tenir més present la feina que ens queda per fer en relació a la igualtat de gènere.

20170308_125343