“Vers la poesia”: taller de poesia a 1r d’ESO

Endevinar paraules amagades, dibuixar una poesia, interpretar un haikus i altres poesies, crear l’últim vers d’un poema, entre d’altres sorpreses han estat alguns dels reptes que han hagut de superar tots els alumnes de 1r d’ESO que han participat en el taller “Vers la poesia” conduït per Mireia Chalamanch i Joan Carles Navarror.

Amb aquest taller hem pogut acabar de concloure un dels temes treballats des de la matèria de català aquest 2n trimestre.

Avui, gràcies al llegat poètic de Joana Raspall, de Pere IV, de Joan Brossa, d’Enric Casasses o de Mireia Calafell ens hem pogut endinsar en la poesia catalana més contemporània i gaudir de la màgia de les paraules.

Per als alumnes, ha estat una experiència diferent i molt engrescadora.

A continuació podeu llegir alguns dels resultats creatius…

Només tinc una paraula

que fa goig i fa patir:

la vritat és una taula  (…)

que és còmode per dormir.

i la mentida és un vi.

on algú va morir.

per poder-hi posar el vi.

que no em deixa dormir.

L’original, d’Enric Casasses, és aquest:

Només tinc una paraula

que fa goig i fa patir:

la vritat és una taula

per posar-hi el pa i el vi.