Respira amb bicicleta

Durant el mes de febrer els alumnes de 3r han gaudit de l’activitat Respira AMB bicicleta realitzada per l’Àrea Metropolitana de Barcelona. La sessió ha consistit a fer un recorregut en bicicleta des del Parc de Can Mercader (Cornellà de Llobregat) fins el Parc de Can Buxeres (l’Hospitalet de Llobregat) efectuant aturades al llarg de l’itinerari, amb l’objectiu d’analitzar la qualitat de l’aire a cada punt i extreure’n conclusions.

En el punt inicial, l’alumnat ha respost preguntes sobre l’origen de la contaminació atmosfèrica, l’afectació d’aquesta sobre la salut, entre d’altres. I al final del recorregut, ja al Parc de Can Buxeres, s’ha arribat a la conclusió que, en els parcs, la qualitat de l’aire és molt bona, ja que no hi ha cotxes i hi ha natura; en espais pacificats, la qualitat de l’aire és prou bona, ja que hi circulen pocs vehicles; i per últim, al mig de la Rambla Marina, on hi ha una elevada circulació de vehicles motoritzats, la qualitat de l’aire és molt dolenta i hi ha molt de soroll.

Alhora, l’alumnat ha analitzat el recorregut en si, és a dir, si el carrers per on ha circulat estava o no preparat per anar en bicicleta. D’aquest anàlisi s’ha extret que hi ha una manca de carrils bici, que és còmode circular per carrils reservats per anar en bici i que a les ciutats és necessari reservar aquests espais segurs per a la circulació en bicicleta.