Les parets tornen a parlar a l’Institut Neus Català

Durant dues setmanes un petit grup d’alumnat de 3r d’ESO i 4t d’ESO de l’optativa de Visual i Plàstica han treballat conceptes que giren al voltant de la pau, la justícia, la igualtat, el respecte, les desigualtats, la pobresa, la no-violència, el diàleg, etc… per tal de consolidar conceptes i tractant de buscar una metàfora gràfica.

El treball ha estat dirigit per B-Murals i l’artista RICE que ha mostrat a l’alumnat qué és l’art mural, ensenyant diferents tècniques i artistes, i de manera més, la tècnica de l’Stencil. S’ha treballat a l’aula en petits grups, buscant binomis d’imatge i concepte i s’han fabricat les plantilles per intervenir els tres murs triats pel taller.

“La pobresa també és violència”, “L’amor és l’única arma”, “Ojo por ojo y el mundo se quedará ciego” o “Tracta les persones amb respecte”… són alguns dels missatges que es poden llegir dins els dissenys que ha elaborat l’alumnat.

A més, tres alumnes han demanat registrar tot el procés fotogràficament en les fotografies que acompanyen aquest petit escrit.

L’experiència, com sempre, ha estat molt enriquidora. Ens ha permès gaudir d’uns dies de trencar amb la rutina i de disparar la creativitat llançant missatges importants fora de l’aula.  L’activitat va emmarcada dins el dia escolar de la No violència i la Pau (30 de gener) i ha estat possible gràcies a l’ajuda del Departament de Solidaritat de l’Ajuntament de Cornellà.

Les parets tornen a parlar a l’Institut Neus Català.

Aquí teniu un recull de fotos del procés.