Les benvingudes: sostenibilitat i coeducació

L’espai de benvinguda és un dels pals de paller del nostre Projecte educatiu. En ell s’hi reflecteixen dos dels pilars bàscis que mostren la visió del centre en relació a com entenem els processos d’ensenyament i aprenentatge: transversalitat i contextualització de les activitats educatives. Entenem que els aprenentatges no s’adquireixen des dels compartiments estancs a què sovint ens ha portat la divisió dels continguts per matèries i que no tenen sentit si no els dotem de siginificat, si no els relacionem amb allò que passa al nostre voltant.

Per això cada matí dediquem els primers minuts del dia a parlar d’un tema transversal a nivell de tot l’Institut, un tema que ens afecta de manera global i que té relació amb allò que és universal (sentiments, preocupacions…) o que està passant al món i que per tant ens interpel·la de manera directa.

Un exemple clar d’aquest fet és el tema a què hem dedicat les Benvingudes de la setmana passada: la reducció de residus amb motiu de la Setmana europea per a la prevenció de residus; i al que les dedicarem aquesta propera setmana: l’eradicació de les violències de gènere amb motiu del 25N com a dia Internacional per a l’eliminació de les violències contra les dones.

Tot això a més amb la participació directa de l’alumnat, ja que les benvingudes de la setmana passada van ser preparades per l’equip de l’Escamot Verd (alumnes delegats verds dels diferents grups de l’Institut, que a més van fer un estudi sobre els residus generats al pati i una proposta de treball per a reduir-los) i les d’aquesta setmana les han preparat la Comissió lila (alumnes de l’optativa de coeducació impulsats per la Xarxa Activa de Joves per la Igualtat -XAJI- del centre)

Entre tots fem Institut, fem projecte i treballem per una educació inclusiva que a partir dels valors formi persones dignes i lliures.