Jornada matemàtica 2022

El dijous 12 de maig es va celebrar la gimcana matemàtica a la plaça del mercat de Sant Ildefons. Hi van participat quatre escoles de la ciutat: escola Alexandre Galí, escola Montserrat, escola Sant Ildefons i escola Torre de la Miranda i dos instituts, el Neus Català i el Maria Aurèlia Capmany

Hi van assistir uns 300 alumnes, aproximadament, que van participar en diferents estacions amb reptes matemàtics.

Alguns d’aquestes proves van ser:

• Prova 8: Era de posar uns números de l’1 al 7 en uns quadrats, però no podies posar dos números que fossin seguits junts en vertical, diagonal ni horitzontal. Per exemple l’1 i el 2 no podien estar junts, el 3 i el 4 tampoc podien estar junts.
  • Prova 14: Era una prova molt difícil. Era un sudoku molt llarg. Cap grup arribava a la meitat de la prova. Tot i ensenyar-los les respostes, cap grup va poder finalitzar aquesta activitat.
  • Prova 17: Consistia en una W dibuixada en un full i en cada punt hi havia un quadrat. Hi havia 5 quadrats i en cadascun havies de posar un número. La suma dels números de dalt, el seu resultat havia d’estar a la fila de sota. Com que va ser una activitat senzilla aleshores féiem el mateix però fent restes.
  • Prova 21: Era d’escacs. Era un tauler de 4×4 en el qual havies de posar 10 peons de manera que fessin una línea diagonal i horitzontal i que a totes les línies tinguessin peons parells.

Aquesta activitat es fa per tal de promoure les matemàtiques entre l’alumnat de 6è de primària i secundària.

Va ser una jornada molt calorosa però vàrem poder gaudir d’un dia diferent i sobretot: Matemàtic!

En aquest enllaç teniu un petit recull de fotografies de les proves de la gimcana.

Autoria de l’article: Adam W., Lucia, Ambar, Janna, Ilham, Anas A.