Diputats i diputades del Parlament de Catalunya per un dia

L’alumnat de 4t d’ESO va anar el divendres 7 de juny a fer un taller al Parlament de Catalunya. Dins de les activitats pròpies del currículum de Ciències Socials van estar preparant a classe la cració de partits polítics de diferents ideologies, amb els seus respectius programes electorals.

Un cop al Parlament, els portaveus de cadascun dels partits creats van haver de defensar els seus posicionaments i respondre les preguntes de la resta de diputats d’altres partits, de manera que al final havien d’arribar a un acord per poder formar la Mesa parlamentària i escollir el que seria el futur president/a del Govern de Catalunya, juntament amb els seus Consellers/es.

L’activitat va ser molt interessant, perquè a banda de permetre entendre el funcionament bàsic de l’activitat parlamentària i posar en context els aprenentatges curriculars vinculats als processos democràtics i el sufragi universal, així com la capacitat d’oratòria, també va permetre visitar les instal·lacions del Parlament de Catalunya i entendre molt millor les caraceterístiques i el funcionament de la cambra legislativa catalana.