Celebració del 8 de març

El passat 8 de març vam celebrar el dia de la dona a l’institut.

A 1r i 2n d’ESO vam agafar les biografies del llibre “Contes de bona nit per nenes rebels” i l’alumnat va fer pòsters amb una frase i un dibuix de cada una de les dones que surt al llibre per donar a conèixer les seves vides i obres. Vam descobrir dones pirates, aviadores, atletes, models, inventores, artistes, activistes, presidentes…

Des de la comissió “som solidaris” van muntar una paradeta al costat de l’institut on la gent que passava podia escriure una frase per la igualtat i en contra dels estereotips. Es podien fer una foto amb ella. També hi van passar tots els grups de l’institut.

Vam treballar els estereotips omplint la caixa per trencar els estereotips. Cada alumne va fer una nota i la vam posar dins de la caixa, per trencar amb ells.

Aquí tens un recull de les fotos del dia.

A les dues darreres hores les XAJI de l’institut, que formen part de la Xarxa activa de joves per la igualtat, van fer les activitats que havien proposat als diferents grups. Cada parella de XAJIs va explicar les activitats en una aula i van servir per reflexionar al voltant dels estereotips, debatre el nostre rol com a nois o noies i analitzar aquests rols en les lletres de les cançons que escoltem normalment.

Per acabar vam baixar tots al pati i vam fer mosaic d’un llaç lila que vam fotografiar des de dalt de l’institut.