Accions pel clima: #gretaineusobrintcamí

Avui divendres 27 de setembre l’Institut s’ha apuntat a la jornada reivindicativa a favor del canvi d’hàbits per tal de revertir el canvi climàtic.

Al llarg de la setmana hem dedicat les benvingudes diàries a reflexionar al voltant de les causes i conseqüències del canvi climàtic i de la responsabilitat de l’ésser humà en les seves accions diàries i del model social en què estem immersos.

Aquest procés de debat i reflexió ha tingut la seva culminació el divendres, un #fridayforfuture en què hi ha hagut mobilitzacions a tot el món i que en el nostre cas s’ha concretat en la convocatòria de vaga que afectava l’alumnat de 3r i 4t d’ESO i en una sèrie d’accions pel clima que ha realitzat l’alumnat de 1r i 2n d’ESO i el de 3r i 4t que ha assistit al centre.

L’alumnat ha vingut a l’Institut amb un recull dels envasos que havien anat guardant al llarg de la setmana, aspecte que ens ha servit per conscienciar de la quantitat de plàstic i envàs que podem arribar a acumular en una casa al llarg d’una setmana. Aquest plàstic, juntament amb els cartells reivindicatius i els eslògans (#hashtags) que han creat col·laborativament ens ha servit per fer un mural al pati i mostrar el crit d’alerta que al llarg del dia s’ha escampat per les principals ciutats del planeta.

Finalment, d’entre els hashtags presentats, hem decidit escollir la proposta #gretaineusobrintcamí, la Greta Thunberg i la Neus Català com a referents de dones lluitadores per a la millora de la societat amb perspectiva de passat, present i futur.

En aquest enllaç podeu veure un recull de fotos del dia