Els dies 3 i 4 de desembre, Amposta va acollir una trobada formativa entre alumnat de l’EFA La Malvesia —dels cicles de Gestió Forestal i Medi Natural, i de Paisatgisme i Medi Rural—, estudiants de l’Institut Montsià —del cicle de Desenvolupament d’Aplicacions Web—, i representants de l’empresa Projar. L’activitat, organitzada per l’Institut Montsià en el marc del projecte Urban Tree 5.0, va tenir com a objectiu el desenvolupament del que es coneix com a “soft skills” o “habilitats toves”: les habilitats relacionades amb qüestions transversals com la resolució de problemes, la innovació, l’autonomia i el treball en equip, i que són fonamentals per al futur professional de l’alumnat.
La primera jornada es va dedicar a la innovació aplicada: l’alumnat, conduït per l’equip de Sherpa.cat, va treballar en solucions a diversos reptes plantejats per Projar, tots relacionats amb noves tecnologies per a la gestió d’espais verds urbans i periurbans. La sessió va donar lloc a propostes creatives i aplicables, resultat de la col·laboració entre perfils tècnics i ambientals.
El segon dia, l’alumnat de La Malvesia va descobrir l’entorn natural del Delta de l’Ebre i la desembocadura del riu, acompanyat pels estudiants de l’Institut Montsià. La sortida va permetre conèixer de prop un espai d’alt valor ecològic directament vinculat als estudis de medi natural i rural.
Urban Tree 5.0 té com a finalitat crear un prototip d’aplicació web per a la sensorització, monitorització i recollida de dades de zones verdes mitjançant la tecnologia LoraWan, així com la gestió del manteniment de jardins i espais verds en zones urbanes. El projecte compta amb el finançament del Ministerio de Educación, Formación Profesional y Deportes, el Plan de Recuperación, Transformación y Resiliencia i la Unió Europea.
Amb aquesta iniciativa, l’Institut Montsià , l’EFA La Malvesia i Projar consoliden el seu compromís amb una formació orientada a l’impacte real, potenciant competències professionals i sensibilitat ambiental en els futurs tècnics del territori.


