Vagues dels dies 25 i 26 de gener de 2023

Benvolgudes famílies i alumnat del centre

Amb motiu de les convocatòries de vagues presentades per diversos sindicats, representants de les persones treballadores, previstes pels dies 25 i 26 de gener de 2023 (que afecten diferents col·lectius segons la data i el sindicat convocant) l’ORDRE EMT/6/2023, de 20 de gener del Departament d’Empresa i Treball, per la qual es garanteixin els serveis essencials i es determinen els serveis mínims, indica:

Article 1

La situació de vaga … s’entén condicionada al manteniment dels serveis mínims següents:

Una persona de l’equip directiu per cada centre. S’entén com a tal alguna de les persones següents: el/la director/a, el/la coordinador/a pedagògic/a, el/la cap d’estudis o el/la secretari/ària,

A més del personal esmentat:

Per a l’ensenyament infantil, de primària i secundària (de 3 a 16 anys): un docent per cada 3 unitats o aules.

Al llarg de les convocatòries de vaga previstes per aquests  dies:

• El centre complirà amb els serveis mínims i, per tant, romandrà obert amb, com a mínim, el personal indicat en el paràgraf posterior.
  • En el cas de l’INS Joan d’Àustria es garantiran els següents serveis mínims:
    • els serveis mínims per a l’etapa d’ESO estan compostos per:
      • Una persona de l’equip directiu
      • Un mínim de 6 docents, donat que el nombre d’unitats oficials assignades a aquesta etapa és de 16 unitats.
    • els serveis mínims per a les etapes de Batxillerat i CF estan compostos per:
      • Una persona de l’equip directiu

Consideracions addicionals i molt importants:

• L’adhesió, o no, del personal del centre (professorat i PAS) a les  convocatòries es realitza a títol individual, seguint les seves consideracions personals i en defensa dels seus drets. Segons això en aquests moments, no puc indicar-vos la repercussió que tindrà en el servei. Com ja sabeu a una convocatòria de vaga els treballadors poden decidir adherir-se fins a l’últim moment, sense necessitat de comunicació prèvia a la direcció del centre.
  • Si l’adhesió a les convocatòries de vaga per part del professorat i del PAS  del centre fos elevada, no es podrà garantir el desenvolupament de  les activitats d’ensenyament-aprenentatge habituals (horaris de grups-classe i activitats de centre).

Salutacions cordials

Martín Martín