Tenim auxiliar de conversa!!!

Aquest curs, tot i la situació atípica que estem vivint, els alumnes del nostre institut estan gaudint d’un recurs excepcional, una auxiliar de conversa en llengua anglesa.

Aquesta figura ha estat assignada dins el Programa d’Auxilars gestionat pel la Unitat d’Acció Educativa Exterior, del Ministeri d’Educació i Formació Professional i emmarcat dins del conjunt d’actuacions destinades a donar suport a aquells centres que desenvolupen un projecte innovador per a la gestió de les llengües estrangeres curriculars. L’objectiu del mateix és dotar als centres d’un nadiu (en llengua anglesa en el nostre cas) que recolzi el desenvolupament de les competències comunicatives i lingüístiques de l’alumnat, especialment pel que fa a la pràctica oral, i fomenti el coneixement d’altres cultures i d’altres formes d’entendre el món.

La nostra auxiliar és la Kristin Hoffmann, una noia de Seattle al nord oest dels Estats Units, i és va incorporar al centre el passat octubre. La seva tasca al llarg d’aquest trimestre ha consistit en dur a terme activitats de pràctica oral en petits grups amb l’alumnat de 3er i 4rt d’ESO, 1er de Batxillerat i 1er de SMX. També ha apropat als nois i noies del Joan d’Àustria a la cultura nord americana a partir de presentacions i activitats sobre festes emblemàtiques del seu país, com ara Halloween o Thanksgiving, o sobre la geografia, costums i estil de vida americans.

Ens consta que l’alumnat del nostre institut que té la sort de gaudir d’aquest recurs l’està aprofitant al màxim i està  realment content. Estem convençuts que, amb l’ajut de la Kristin, els alumnes milloraran la seva producció oral en llengua anglesa a la vegada que la seva motivació i interès en els països angloparlants.