Setmana de la Ciència 2021

Del 12 al 22 de novembre, l’alumnat ha pogut realitzar activitats per celebrar la 26a Setmana de la Ciència.

L’alumnat de 1r ESO va aprendre les característiques dels planetes del Sistema Solar i va poder accedir a una cúpula astronòmica per veure com seria el cel aquella nit.

També van poder entendre com es generen els sons fent pràctiques amb arpes de vidre. S‘ha explicat per què un recipient de vidre sona si l’omplim de líquid i després hem comentat una interpretació feta per un intèrpret professional. Cada alumne ha pogut afinar un got de vidre omplint-lo d’aigua fins a obtenir la nota que volia. Per en petits grups crear una composició musical combinant les diferents notes de tots els gots.

L’alumnat de 2n ha realitzat fotografies de Natura i de fenòmens meteorològics

A 3r de l’ESO l’alumnat ha treballat els Objectius de Desenvolupament Sostenibles. Totes les reflexions i propostes han estat recollides en un mural col·laboratiu.

L’alumnat de 4t ha dissenyat i enregistrat vídeos on realitzen i expliquen petits experiments científics i demostracions matemàtiques. També han pogut conèixer la figura de Giordano Bruno i estudiar la lluita entre Ciència i Autoritats.

Tots els cursos de l’ESO han pogut participar en el Concurs d’Enigmes Matemàtics.

L’alumnat de Batxillerat ha visitat l’Agència Estatal de Meteorologia, on els han explicat els aparells que fan servir per recollir informació i com fan les prediccions. També han pogut conèixer de primera mà com es fa recerca científica a la Universitat de Barcelona.

Ha estat una setmana plena de ciència!!!

Us hi esperem a la Setmana de la Ciència 2022