Preinscripció pel curs 23/24: les escoles del barri ens visiten

Exalumnes de l’Escola Els Porxos expliquen com és l’Institut Joan d’Àustria als alumnes de 6è d’aquest centre.

Els alumnes de 6è de les diferents escoles adscrites al nostre institut ens han estat visitant al llarg de les darreres setmanes, amb la vista posada en la preinscripció per al curs 2023/24, que en el cas de l’ESO comença aquest dimecres 8 i s’estén fins al 20 de març. Els alumnes de l’Escola Els Porxos van ser els primers a fer-ho, el 13 de febrer, i els de l’Escola Brasil van ser els darrers, el 28 de febrer. Pel mig, ho van fer també els de les escoles La Pau, Catalònia, Bac de Roda, La Palmera i La Caixa.

La singularitat d’aquestes visites és que, després d’una benvinguda per part de l’equip directiu de l’Institut Joan d’Àustria, la xerrada informativa a la biblioteca del centre l’han fet exalumnes de cadascuna de les escoles que avui ho són del nostre institut. Aquests alumnes, de 1r i 2n d’ESO, han estat els encarregats d’explicar als seus antics companys el projecte de centre del Joan d’Àustria. Després, els alumnes de 6è de primària han recorregut els diversos espais de l’institut, des dels laboratoris de ciències naturals i de física i química fins al gimnàs, la cantina i el pati, passant per l’estudi on es fa l’optativa de ràdio i en alguns casos també per les aules de música i de dibuix.

Visita de l’Escola La Pau; a la biblioteca de l’institut, els alumnes de 6è escolten la presentació dels seus antics companys

Els alumnes de l’Escola La Caixa, al laboratori,