Música, esport…i acció

El passat mes de maig l’alumnat de primer d’ESO va fer un petit projecte entre les matèries de Música, Educació física i Ciències socials, per a treballar la cultura, la música i l’esport de l’Antiga Grècia. Durant el projecte ens han acompanyat els mites referits a aquests àmbits, com ara els d’Apol·lo, les Muses, Orfeu i Eurídice, Atalanta i les pomes d’or, Hèrcules i els seus dotze treballs, etc. També s’han vist els diferents jocs esportius que celebraven els grecs, igual com ho fem nosaltres. A més dels jocs Olímpics també feien els jocs Ístmics, Pítics i Nemeus, tots relacionats amb alguns dels mites anomenats més amunt. A educació física es van practicar diferents esports d’estil grec i a música es van treballar els típics instruments grecs, com l’Aulos, la Siringa o l’Arpa.

Es va treballar també la relació entre el món grec i el món íber, i es va dur a terme una visita al jaciment arqueològic de Calafell, un poblat íber fantàstic on l’alumnat va poder viure de primera mà com escribien, com molien el gra, com es feien les monedes, com era la vestimenta, com feien els enterraments i, en definitiva,  la seva forma de viure.

Com a treball conjunt de les tres matèries, l’alumnat va confeccionar unes àmfores gregues on es representen escenes esportives, musicals i alguns mites. Us deixem aquí algunes imatges. Esperem que us agradin!!