L’Aula d’Acollida Accelerada s’apunta a explorar el món!

El grup de 18 alumnes que tenim enguany a l’Aula d’Acollida Accelerada (AAA) ha participat en l’activitat de dibuix a l’aire lliure a l’entorn de la Biblioteca Gabriel García Márquez.

L’AAA és un projecte pilot que es duu a terme a vuit instituts de la ciutat de Barcelona. Acull nois i noies nouvinguts de 2n, 3r i 4t d’ESO del mateix districte, originaris en aquest cas, d’Ucraïna, Rússia, Paquistan, Índia, Filipines, Xina i Nepal. Fins al 31 de gener rebran 30 hores de català setmanals amb l’objectiu d’assolir el nivell A2 del Marc Europeu Comú de referència per a les llengües i, a partir d’aquesta data, s’integraran a les aules ordinàries dels seus respectius centres.

L’activitat, realitzada conjuntament amb els alumnes de Visual i Plàstica de 1r d’ESO «Com ser un explorador del món», ha afavorit la interacció i integració entre ambdós grups. Ha estat, doncs, una experiència postitiva que ha posat en evidència que la participació dels alumnes de l’AAA en altres assignatures és un fet que els motiva i els convida a l’aprenentatge de la llengua i la convivència. A conseqüència d’aquestes valoracios, es continuaran realitzant sessions conjuntes amb una periodicitat d’una hora setmanal. Us anirem tenint al corrent de les novetats i dels resultats d’aquesta experiència tan engrescadora!

Helena Xicola