JDA Organització curs 2021-2022

Benvolgudes famílies i alumnat del centre.

Com ja sabeu l’inici de curs d’enguany continua venint marcat per la situació sanitària derivada de la pandèmia provocada pel COVID 19. Aquesta situació ha provocat que ens hem hagut d’adaptar a la situació actual a les darreres instruccions que hem anat rebent des del Departament d’Educació, Departament de Salut i del Consorci d’Educació de Barcelona.

En aquesta entrada us volem informar de diferents qüestions que s’han de tenir molt en compte al llarg del curs. Aquesta notícia s’anirà actualitzant en els casos de noves instruccions i/o nous requeriments.

Documents importants

Carta dirigida a les famílies per part de l’Hble. Conseller d’Educació i de l’Hble. Conseller de Salut.

Pla d’Organització actual per al curs 2021-2022. Aquest document pot anar variant en funció de noves instruccions i/o requeriments.

Protocol de Gestió dels casos covid-19 als centres educatius i circular del CEB de gestió de quarantenes i TAR (Actualitzats a 10 de gener de 2022)

Autorització per al procediment de gestió de casos COVID als centres educatius. Model del Departament d’Educació

Declaració responsable de les famílies de l’alumnat menor d’edat: Declaració responsable

Declaració responsable de l’alumnat major d’edat: Declaració responsable

Informacions importants

Infografia resum envers la Gestió de contactes estrets en l’entorn escolar

Llistat de farmàcies adherides per realitzar TAR supervisats

Requeriments d’accés al centre

Cap persona pot accedir al centre amb una temperatura superior als 37,5º ni haver reduït la temperatura amb antitermics.

L’alumnat hi ha d’entrar amb la mascareta ben posada.

No s’hi pot entrar amb cap d’aquests símptomes:

• Febre o febrícula (per sobre de 37,5 ºC)
  • Mal de coll**
  • Refredat nasal**
  • Tos
  • Dificultat per respirar
  • Fatiga, dolors musculars i/o mal de cap
  • Mal de panxa amb vòmits o diarrea
  • Pèrdua d’olfacte o gust (infants grans i adolescents)

** El mal de coll o refredat nasal de l’alumnat només es consideraran indicatius de COVID-19 si s’acompanyen de febre o algun dels altres símptomes de la malaltia.

És imprescindible puntualitat en l’horari d’entrada al centre, evitant aglomeracions i corredisses. En el cas de reiterada manca de puntualitat es prendran les mesures disciplinàries necessàries.

No es prendrà la temperatura a l’alumnat abans d’entrar al centre i/o a les aules, ho hauran de fer a casa, per evitar aglomeracions a l’entrada del centre o de les aules. En cas que la situació ho requerís poden implementar-se mesures addicionals com la presa de temperatura durant l’estada al centre.

S’ha de fer ús de la mascareta sempre. La única excepció a aquesta norma pot produir-se en les sessions d’Educació Física realitzades en espais exteriors on únicament es relacioni el grup de convivència estable.

S’ha de rentar les mans de manera freqüent i sistemàtica:

• A l’arribada al centre.
  • Abans i després d’entrar en contacte amb aliments i àpats.
  • Abans i després d’anar al WC.
  • Com a mínim una vegada cada 2 hores.

Als diferents espais del centre: entrada, aules, tallers, sala professorat,… es disposarà  de dispensadors de solució hidroalcohòlica.

L’alumnat haurà de portar omplerta i signada la declaració responsable corresponent. Aquesta declaració responsable s’ha de presentar cada vegada que es retorni d’una situació d’aïllament.