Informació sobre la vaga del dia 6 de setembre de 2023

Benvolgudes famílies i alumnat del centre,

Amb motiu de la convocatòria de vaga presentada per diversos sindicats, representants de les persones treballadores adreçada a tot el personal docent funcionari i interí del Departament d’Educació de la Generalitat de Catalunya; el personal docent i interí destinat en centres educatius de titularitat i gestió del Departament de justícia de la Generalitat de Catalunya; Personal docent destinat a les llars d’infants de titularitat de la Generalitat de Catalunya i de titularitat municipal a Catalunya; Personal docent (funcionari i interí) de centres educatius de titularitat dels ajuntaments de Catalunya i de titularitat de qualsevol de les diputacions de Barcelona, Girona, Lleida o Tarragona i el personal Laboral del Departament d’Educació, prevista pel dia 6 de setembre de 2023, l’ORDRE EMT/212/2023, de 04 de setembre del Departament d’Empresa i Treball, per la qual es garanteixin els serveis essencials i es determinen els serveis mínims, indica:

1. a) Servei educatius:

Una persona de l’equip directiu per cada centre. S’entén com a tal alguna de les persones següents: el/la director/a, el/la coordinador/a pedagògic/a, el/la cap d’estudis o el/la secretari/ària.

En el cas de les llars d’infants, un membre del claustre.

A més de les persona esmentades:

Per a l’ensenyament infantil, de primària i secundària (de 3 a 16 anys): un docent per cada 3 unitats o aules.

Per a l’educació especial (de 3 a 16 anys): 50% de les plantilles dels centres.

Per a les llars d’infants: 50% de les plantilles.

Per al complex educatiu de Tarragona: 50% del personal de menjador i cuina, una persona de manteniment per torn i manteniment del servei habitual en infermeria, vigilància i el torn de nit dels tutors

Per tant, demà dimecres 6 de setembre:

• El centre complirà amb els serveis mínims i, romandrà obert amb, com a mínim, el personal indicat en el paràgraf posterior.
  • A l’INS Joan d’Àustria es garantiran els següents serveis mínims:
    • per a l’etapa d’ESO:
      • Una persona de l’equip directiu
      • Un mínim de 6 docents, donat que el nombre d’unitats oficials assignades a aquesta etapa és de 16 unitats.
    • per a l’etapa de Batxillerat:
      • Una persona de l’equip directiu

Consideracions addicionals i molt importants:

• L’adhesió, o no, del personal del centre (professorat i PAS) a les  convocatòries es realitza a títol individual. Per tant, en aquests moments, no podem indicar-vos l’abast de la repercussió a l’institut. Com ja sabeu a una convocatòria de vaga els treballadors poden decidir adherir-se fins a l’últim moment, sense necessitat de comunicació prèvia a la direcció.
  • Si el seguiment de la vaga per part del professorat i del PAS  del centre fos elevada, no es podrà garantir el desenvolupament de les activitats previstes per demà i l’horari es podrà veure afectat.

Salutacions cordials,

La Direcció