Els animals sagrats dels faraons

Fa vora cinc mil anys els antics egipcis van posar els animals en el centre del seu món. Aquests tenien el poder d’incitar a l’assassinat, protegir, atacar, curar, i jutjar els humans, així doncs eren presents en tots els àmbits de la vida i de la mort. A través de la història dels animals sagrats dels faraons podem saber com vivien, què menjaven, com pensaven, quines eren les seves pors i supersticions, i quines són les històries de la seva mitologia que ens poden ajudar a comprendre millor la seva societat. Moltes preguntes sorgeixen: Per què els antics feien mòmies d’animals? Tenien animals domèstics com nosaltres? Com vivien i com eren les seves cases? Faraones o Faraons, qui va governar a Egipte?

Sobre aquestes i d’altres qüestions hem estat treballant a les matèries de Llengua anglesa i Ciències socials al curs de primer d’ESO. L’alumnat ha treballat un vocabulari relacionat amb la casa i amb l’àmbit domèstic, per fer-ho han confeccionat unes cases egípcies amb les seves parts i els seu integrants. Després han explicat a la resta de la classe les seves maquetes i quines tasques cadascuna de les persones que les formen fan.També han treballat l’escriptura egípcia, per comprovar que els animals hi eren presents, els diferents faraons i faraones, per descobrir que no només van ser Ells qui van governar, i les històries mitològiques que ens portaven a parlar de la momificació i del món dels morts. Finalment, l’alumnat ha acabat confeccionant unes infografies amb Canva on havien de relacionar els animals amb els Déus o Deesses corresponents, i han creat un Codi QR per a cada una.

Us deixem els enllaços per poder veure la feina reralizada per l’alumnat:

Infografies

Codis QR de les infografies