Dia de la dona i la ciència. Programa 100tífiques per impulsar les vocacions STEAM entre les noies.

A primer d’ESO hem tornat a celebrar el “Dia Internacional de les Dones i les Nenes en la Ciència”, participant en la 5a edició de #100tífiques. Aquest és un projecte impulsat per la “Fundació Catalana per a la Recerca i la Innovació” i el “Barcelona Institute of Science and Technology”, que pretén que centres escolars d’arreu del país tinguin l’oportunitat de connectar i conèixer investigadores i tecnòlogues de l’entorn de l’empresa, centres de recerca i universitats a Catalunya i al món.

Els objectius de la jornada són:

● Impulsar les vocacions STEAM, especialment entre les nenes.
● Visibilitzar la feina de les dones científiques entre l’alumnat.
● Oferir una experiència propera i distesa que desperti curiositat cap a la ciència entre
l’alumnat.
● Apropar la recerca que es fa a Catalunya a les aules.
● Potenciar la connexió i interacció de científiques amb centres educatius del territori.

Des de les matèries de biologia i geologia i castellà, el nostre alumnat han fet de periodistes científics per redactar una crònica de la xerrada de la científica.

Aquí us deixem una mostra dels treballs fets pel nostre alumnat: