Informació sobre la vaga del dia 8 de març de 2021

Benvolgudes famílies i alumnat del centre

Amb motiu de la convocatòria de vaga presentada pels sindicats CGT, IAC i I-CSC  prevista pel dia 8 de març de 2021, des de les 0.00 fins a les 24.00 hores, i que afecta totes les treballadores i treballadors amb centres de treball a Catalunya de tots els àmbits sectorials, públics i privats, funcionaris i funcionàries de l’àmbit territorial català,  l’Ordre TSF//2021, de 4 de març, del Departament de Treball, Afers Socials i Famílies (*), signada digitalment a les 15:29 hores per l’H. Conseller Chakir El Homrani Lesfar, per la qual es garanteixin els serveis essencials i es determinen els serveis mínims, indica:

La situació de vaga anunciada … s’entén condicionada al manteniment dels serveis mínims següents:

• Una persona de l’equip directiu per centre de treball, entenent-se com a tal la persona titular de la direcció, del cap d’estudis, de la secretaria o de la coordinació pedagògica del centre.
  • A més de la persona esmentada:

Per a l’ensenyament secundari (de 12 a 16 anys): un docent per cada 3 unitats.

…Aquests serveis mínims els ha de prestar, preferentment, si n’hi ha, el personal que no exerceixi el dret de vaga.

Hem de comunicar-vos que durant la convocatòria de vaga prevista pel dia 08/03/2021:

• El centre complirà amb els serveis mínims i per tant romandrà obert amb (com a mínim) el personal indicat en els paràgrafs anteriors.
  • En el cas del nostre institut s’assegura que:
    • els serveis mínims per a l’etapa d’ESO són:
      • Una persona de l’equip directiu.
      • Un mínim de 5 docents, donat que el nombre d’unitats oficials assignades a aquesta etapa és de 15 unitats.
    • els serveis mínims per a les etapes de Batxillerat i CF són:
      • Una persona de l’equip directiu.

• L’adhesió, o no, del personal del centre (professorat i PAS) a la convocatòria, serà a títol individual i per aquest motiu, en aquests moments, no puc indicar-vos la repercussió que tindrà en el servei. Com ja sabeu a una convocatòria de vaga els treballadors poden decidir adherir-se fins a l’últim moment, sense necessitat de comunicació prèvia a la direcció del centre.

• Si l’adhesió a la convocatòria de vaga fos elevada, no es podrà garantir el desenvolupament de  les activitats d’ensenyament-aprenentatge habituals (horaris de grups-classe i activitats de centre).

Salutacions cordials