#100tífiques

El divendres 11 de febrer ha tingut lloc l’activitat #100tífiques coincidint amb el Dia Internacional de les Dones i les Nenes en la Ciència:  476 científiques han fet xerrades a 427 escoles i instituts d’arreu de Catalunya de forma simultània, amb l’objectiu de fomentar les vocacions cientificotècniques entre les nenes i els nens del nostre país.

L’activitat, organitzada per la Fundació Catalana per a la Recerca i la Innovació (FCRI) i el Barcelona Institute of Science and Technology (BIST), amb la col·laboració del Departament d’Educació de la Generalitat de Catalunya, reivindica el paper estratègic de les dones a la ciència actual.

Objectius de la jornada:
● Impulsar les vocacions STEAM, especialment entre les nenes.
● Visibilitzar la feina de les dones científiques entre l’alumnat.
● Oferir una experiència propera i distesa que desperti curiositat cap a la ciència entre l’alumnat.
● Apropar la recerca que es fa a Catalunya a les aules.
● Potenciar la connexió i interacció de científiques amb centres educatius del territori

Des del nostre Institut hem volgut sumar-nos a aquesta iniciativa per tal de fomentar les vocacions científiques entre les noies i els nois de primer d’ESO. Divendres vam tenir el plaer de sentir la professora Anna Nardi Ricart, doctora en Farmàcia, que fa recerca a la Universitat de Barcelona, en el camp de la tecnologia farmacèutica.

Ens va explicar que la seva vocació li ve de ben petita i que actualment dedica els seus esforços a produir medicaments per millorar la vida de persones que pateixen malalties poc freqüents, les anomenades malalties minoritàries. Finalment ens va transmetre el missatge que, per dedicar-se a la ciència, no cal ser especial, ni cap “geni”. Només se n’han de tenir moltes ganes i dedicar-s’hi de ple.