Viatge a Cantàbria de 4t d’ESO

Els alumnes de 4t d’ESO de l’Institut Joan d’Àustria han celebrat que estan a punt de tancar l’etapa educativa més intensa de les seves vides amb un viatge d’una setmana a Cantàbria, acompanyats per quatre professors del centre.

El viatge es va fer la setmana passada, del 22 al 26 de maig. Els 54 alumnes que s’hi van apuntar, juntament amb els quatre docents, van sortir dilluns 22 ben d’hora en autocar de Barcelona i van fer via fins a Santillana del Mar, on tenien l’hotel. A mig camí van fer una aturada a Pamplona, on van poder visitar el seu centre històric. El mateix dilluns a la tarda també van poder descobrir els carrers empedrats i els palaus medievals i renaixentistes de Santillana del Mar.

Dimarts 23 al matí els alumnes van visitar Santander, la capital càntabra, on van recórrer pel seu centre, el passeig marítim, la península de la Magdalena i la platja del Sardinero. A la tarda van poder gaudir d’una activitat d’iniciació al surf de la mà de monitors especialitzats a la platja de Suances.

Els professors del grup

Dimecres 24 van visitar les Cuevas del Sopalo, considerades la capella sixtina de la geologia, i a la tarda van poder passejar pel poble mariner de San Vicente de la Barquera. L’endemà, i també acompanyats de monitors especialitzats, encara van tenir forces per fer un descens en canoa pel riu Deva, que neix als Picos d’Europa, i a la tarda van visitar Comillas, una de les poblacions més emblemàtiques de la regió, on per descomptat van visitar El Capricho, un dels pocs edificis que Antoni Gaudí va fer fora de Catalunya.

Divendres 25 el grup va emprendre el camí de tornada a casa, amb una aturada a Bilbao, on els alumnes van poder passejar pel seu centre històric, tastar alguns dels seus famosos pinxos i entrar al Museu Guggenheim. De nit el grup va arribar a Barcelona, exhaust però feliç. Aquests hauran estat uns dies que recordaran per sempre més.