Educació viària amb aprenentatge servei

Els alumnes, al circuit tancat del Castell de Montjuïc

Aquest segon trimestre l’alumnat de 4t ESO ha participat a l’ApS Som Eduviària. Aquest projecte basat en la metodologia de l’aprenentatge i servei es fa conjuntament amb la Guàrdia Urbana de Barcelona. L’objectiu és que l’alumnat prengui consciència de les normes de seguretat viària i, molt especialment, que conegui aquelles normes i consells que tenen a veure amb l’ús del patinet elèctric i la bicicleta a la ciutat.

L’aprenentatge ha consistit en tres sessions. Una primera, impartida per un voluntari de l’Institut Guttmann, en la qual ha explicat la seva experiència personal com a víctima d’un accident de trànsit. Les altres dues sessions les han impartit agents de la Guàrdia Urbana. En elles l’alumnat ha après les normes bàsiques de circulació alhora que les posaven en pràctica en un circuit tancat al Castell de Montjuïc.

Els alumnes faran la part de servei d’aquest projecte al llarg del tercer trimestre del curs, ja que aniran a un grup de 1r o 2n d’ESO a explicar la normativa bàsica del patinet elèctric i la bicicleta. A banda, faran una petita prova per comprovar que han entès el que han explicat.

Xerrada de la Guàrdia Urbana