Visitem la Biblioteca Gabriel García Márquez

Tot l’alumnat de 3r d’ESO ha visitat la Biblioteca Gabriel García Márquez, un equipament que el nostre barri ha estrenat fa només un any i que està situat a pocs metres de l’institut. La visita persegueix estimular el gust per la lectura (alguns alumnes ja tenien el carnet de la biblioteca i altres se l’han fet ara), i s’emmarca en el projecte globalitzat d’Arquitectura a les aules, que hem començat a treballar fa uns dies.

La biblioteca és obra de l’estudi SUMA Arquitectura, està feta amb materials reciclables com fusta, resina de poliuretà i fibra de vidre, i busca solucions bioclimàtiques, com un pati central pel qual entra una gran quantitat de llum natural i que afavoreix l’escalfor a l’hivern i la ventilació a l’estiu. Amb 3.300 metres quadrats, és la tercera biblioteca municipal més gran de Barcelona i compta amb un fons editorial de 40.000 llibres (entre els quals, lògicament, tots els del cèlebre autor colombià, que es poden trobar en diversos idiomes i edicions).

Divendres 28, i organitzats per torns per tal de no molestar als usuaris de l’equipament, els i les alumnes han gaudit d’una visita guiada per totes les seves plantes, observant la seva arquitectura innovadora i aprenent com estan distribuïts els llibres i les sales de lectura. Ens ha agradat especialment el mural dedicat a Francisco Ibáñez, creador de personatges tan il·lustres com “Mortadelo y Filemón” i veí del barri.