Taller d’arquitectura: l’alumnat de 3r redissenya un espai de l’institut

El mes de maig a 3r d’ESO, dins de la matèria de projectes globalitzats, hem fet el projecte transversal “Arquitectura a les Aules”. Per finalitzar-lo, hem fet un taller d’arquitectura, amb l’ajuda del COAC (Col·legi d’Arquitectes de Catalunya), que ofereix aquestes activitats en el marc de la Setmana de l’Arquitectura.

En aquest taller hem gaudit de la presència de l’arquitecta Mariona Genís, la qual ens ha explicat la importància de la llum, el color, el so… en el disseny d’un espai. Amb ella els nostres alumnes han elaborat un projecte per millorar la sala d’alumnat del centre. El projecte ha implicat el desenvolupament de moltes tasques, i com a producte final han fet un plànol a escala amb mides reals de la sala d’alumnat de l’institut, en el qual hi han introduït les seves propostes per millorar-la. Per finalitzar el taller, els i les alumnes, organitzats en grups, han defensat les seves propostes davant de l’arquitecta.

Tot plegat trobem que ha estat una experiència molt profitosa. Us deixem algunes imatges de com ha estat aquest procés creatiu i participatiu.