L’alumnat de 3r d’ESO analitza la contaminació atmosfèrica

Conferència de Miquel Ortega a l’auditori, davant l’alumnat de 3r.

Amb l’inici del tercer trimestre, l’alumnat de 3r d’ESO ha començat un nou projecte interdisciplinar: La contaminació atmosfèrica. El tret de sortida d’aquest projecte de ciència ciutadana ha estat una conferència a càrrec del doctor en Ciències Ambientals i cofundador de la Fundació ENT, Miquel Ortega, el qual ha explicat als i les alumnes dels diversos grups de 3r els tipus de contaminació que patim a la nostra ciutat.

Després d’aquesta xerrada teòrica ha arribat la part pràctica. Dividits en grups, i amb l’acompanyament d’Ortega i d’un altre expert de la Fundació ENT, els alumnes han sortit pel barri de la Verneda a prendre mesures de la contaminació, a través d’uns aparells que han cedit els ponents. Ara fa falta processar aquestes dades, per determinar quin grau de contaminació patim al barri, els principals factors que la desencadenen, les conseqüències que pot tenir en la salut dels veïns i, el més important, les propostes que podem fer per rebaixar l’impacte de la contaminació.

Aquesta és una altra de les activitats que dedica l’Institut Joan d’Àustria a celebrar el Dia Mundial del Clima (26 de març).