Els alumnes de 2n d’ESO visiten el monestir de Pedralbes

El monestir de Pedralbes

Els quatre grups de 2n d’ESO de l’Institut Joan d’Àustria han gaudit d’una visita guiada pel monestir de Pedralbes, els dies 28 de febrer i 3 de març, en el marc del projecte La Barcelona medieval, en el qual participen els departaments de Ciències Socials, Llengua Catalana, Llengua Castellana, Educació visual i plàstica, i Física i Química. Els professors de 2n d’aquests departaments es coordinen per tractar els continguts medievals de cada matèria al mateix temps.

Durant la visita, els alumnes han pogut conèixer un conjunt monumental emblemàtic de l’Edat mitjana a Catalunya, ja que el monestir va ser fundat l’any 1326 pel rei Jaume II i la reina Elisenda de Montcada, les restes de la qual reposen al mateix recinte. Així, han pogut observar l’estil gòtic de tot el conjunt, en especial l’església i el claustre, i han pogut veure com vivien les comunitats eclesiàstiques al segle XIV. De fet, el que més els ha sorprès és que al monestir hi visqui encara una comunitat de monges clarisses i que la seva forma de vida sigui pràcticament la mateixa després de tants segles.