L’institut acull una trobada de Xarxes per al Canvi

L’Institut Joan d’Àustria ha acollit la 29a trobada de la Xarxa 3 de Sant Martí, una de les divuit Xarxes per al Canvi (XpC) que hi ha a la ciutat de Barcelona, formada per centres de primària i secundària d’una mateixa zona de la ciutat. A la trobada, els membres de l’equip impulsor de XpC al centre (Mercè Raurell, Nerea Guerendiain i Isaac Herreros) han explicat als assistents la manera com el centre està implantant el nou currículum d’educació bàsica, que aquest curs ja s’aplica a 1r i 3r d’ESO i que a partir del vinent serà per a tota l’etapa.

Xarxes pel Canvi és un programa creat el 2017 pel Consorci d’Educació de Barcelona amb l’objectiu d’impulsar la transformació educativa de la ciutat. Està format per 18 xarxes, de les quals formen part 222 centres, públics i concertats. La Xarxa 3 de Sant Martí està formada per 11 escoles i 4 instituts, la major part dels quals han participat en la reunió que hem tingut dijous 16 de febrer. Es tracta de la segona trobada d’aquest curs –se’n faran dues més abans que acabi–, amb el focus posat en el disseny d’estratègies que impliquin tot el claustre en la presa de decisions per a la implantació d’aquest nou currículum.

Nerea Guerendiain i Mercè Raurell, durant la trobada a la biblioteca del centre

Com a centre amfitrió, durant la trobada hem compartit amb els assistents la nostra proposta d’implementació del nou currículum. Hem explicat com s’han planificat els diversos projectes en els quals treballen els alumnes de 1r i 3r, amb quins objectius d’aprenentatge, i com aquests connecten amb el nostre projecte d’orientació acadèmica professional (OAP) amb mentoria del programa Xcelence-Escoles que inspiren. Els diversos participants també hem reflexionat conjuntament sobre el que hem fet en relació amb els sis vectors del currículum i el que no hem fet i encara tenim pendent, i ens hem posat deures de cara a la propera sessió.