Viatge cultural a Madrid amb 2n de Batxillerat

A la Puerta del Sol, davant la famosa escultura ‘El Oso y el Madroño’

El centre ha organitzat un viatge cultural a Madrid amb l’alumnat de 2n de Batxillerat, aprofitant que fa les assignatures d’Història contemporània d’Espanya i Catalunya, i d’Història de l’Art. Del 13 al 16 de febrer de 2023, els alumnes i els professors que els han acompanyat han recorregut els carrers de la capital espanyola. Han fet la ruta dels Àustries, amb la Catedral de l’Almudena i el Palau Reial; i el “Madrid de las letras”, que passa per la Biblioteca Nacional i pels carrers dels escriptors més reconeguts de la literatura espanyola, fent parada a la casa de Lope de Vega.

També han dedicat una tarda a visitar l’Escorial, on entre altres coses han trobat la tomba de Joan d’Àustria, il·lustre personatge que dona nom al nostre institut i que va ser fill natural de Carles I i germà de Felip II. El seu pare el va reconèixer com a fill gràcies als seus èxits en el camp de batalla. I de camí també han passat pel Valle de Cuelgamuros (antic Valle de los Caídos) per aprofundir en la nostra història més recent i fosca.

Molt interessant ha estat la visita a museus com el Prado o el Reina Sofia, on han pogut veure en directe obres mestres de l’art com el ‘Guernica’ de Picasso, ‘Las Meninas’ de Velázquez o les grans obres de Goya.

No han marxat sense passejar pel Parque del Retiro, la Puerta del Sol o la Plaza Mayor. Al Congrés dels Diputats s’han trobat amb Gabriel Rufián i fent ruta per la història d’Espanya han accedit al ‘Panteón de Hombres ilustres’, on han vist les tombes de personatges que han estudiat al llarg del curs com Cánovas del Castillo, Mateo Sagasta, Eduardo Dato o José Canalejas. En conclusió, ha estat un viatge molt profitós i educatiu en el qual el nostre alumnat ha gaudit de la història i l’art de la capital espanyola.

A la Biblioteca Nacional
Monument a Lorca