Dediquem el mes de març al clima i la sostenibilitat

Divendres 10 de març els alumnes de 1r de batxillerat científic han visitat Can Balasc, estació biològica del Parc Natural de Collserola des de la qual es duen a terme diferents estudis d’investigació i seguiment sobre el medi natural. Aquesta activitat s’emmarca en el Dia Mundial del Clima (26 de març), i és la primera de diverses activitats sobre el medi ambient i la sostenibilitat que faran els alumnes dels diversos cursos del Joan d’Àustria.

La sortida a Can Balasc ha comptat amb la participació d’uns biòlegs del CREAF (Centre de Recerca Ecològica i Aplicacions Forestals), el qual gestiona aquest equipament ubicat en una antiga masia del segle XVI. Els alumnes han pogut conèixer el treball d’aquests científics, en especial pel que fa a l’estudi de l’impacte que està tenint el canvi climàtic en els boscos mediterranis, i han obtingut mostres dels arbres i de la terra per analitzar el seu estat.

Xerrada sobre l’impacte del canvi climàtic en els boscos mediterranis
Un alumne obté una mostra d’un arbre per estudiar els seus anells de creixement
Els alumnes també han analitzat la quantitat de CO₂ del sol per veure si hi ha molta activitat biològica