El gust per la lectura

El gust per la lectura és una iniciativa del Departament d’Educació de la Generalitat de Catalunya per a fomentar la lectura competent i crítica entre els joves estudiants.

PARTICIPACIÓ AL CONCURS

CURS 2021-2022

Els alumnes de Llengua catalana de segon de Batxillerat del curs 2021-2022 han participat en la 27a edició d’aquest concurs centrat en l’obra Aigües Encantades, de Joan Puig i Ferreter, lectura prescriptiva per aquest curs.

El resultat de la lectura, estudi i anàlisi de l’obra s’ha realitzat en forma d’una carta de comiat de l’heroïna de l’obra, Cecília, als seus pares, adaptant-la al context de l’època.

Tot i que l’obra és de principis del segle XX, planteja una situació entre pares i fills que pot ser vigent avui en dia, una noia incompresa que lluita pels seus principis i els seus ideals regeneracionistes de voler canviar la societat a través del coneixement i el progrés científic.

CURS 2020-2021

Els alumnes de Literatura catalana de segon de Batxillerat del curs 2020-2021 han participat en la 26a edició d’aquest concurs centrat en l’obra de Laura a la ciutat dels sants, de Miquel Llor.

El resultat de la lectura, estudi i anàlisi de l’obra s’ha realitzat en forma de Podcast radiofònic. Dels 13 programes enregistrats i editats pels alumnes com a treball de síntesi, tres van ser seleccionats per presentar-los al concurs. Si cliqueu aquí podreu sentir els treballs fets pels alumnes, tres dels quals han estat seleccionats per participar al concurs, on han obtingut el 2n premi. Felicitats!!!