Tecnologia

Gitech 2023

El dissabte 3 de juny es va celebrar al Centre Cultural Can Gruart de Vilablareix la sisena edició de la Gitech. Hi havia moltes activitats interessants pensades per apropar la tecnologia a petits i grans: tallers de tot tipus, concursos de robòtica, fira de projectes, xerrades,… Per segon any consecutiu, alguns alumnes de l’optativa de […]

Gitech 2023 Llegeix més »

Sortida a Barcelona

L’IDEAL és un centre de cultura digital amb un equip tecnològic únic a Europa, que experimenta la immersió de projeccions audiovisuals, realitat augmentada, realitat virtual i holografia per crear una nova relació entre art i societat. L’any 1917 es va inaugurar el Cine Ideal, un dels cinemes de barri més important de Barcelona i a

Sortida a Barcelona Llegeix més »

Juga a ser enginyer/a

El dimarts 18 d’abril els alumnes de l’optativa de Tecnologia de 4t ESO van realitzar un taller per despertar vocacions i interessos en les assignatures STEM. L’activitat estava organitzada pel Patronat de la Politècnica de la Universitat de Girona i consistia en resoldre 9 reptes tecnològics de manera gamificada, amb diversitat d’eines i mètodes.

Juga a ser enginyer/a Llegeix més »

Taller a càrrec de KREAS

El centre KREAS, centre de formació en indústries càrnies i agroalimentàries, ha vingut a l’institut a fer un taller divulgatiu a l’alumnat de 1r de Batxillerat de la matèria de Biologia. El taller s’ha dividit en dues parts, una teòrica i una pràctica. A la primera part, la professora ha explicat els diferents tipus de cereals, les

Taller a càrrec de KREAS Llegeix més »

Encén Montilivi 2022

Del 25 al 27 de novembre es va poder veure l’Encén Montilivi, una exposició d’instal·lacions i experimentacions lumíniques que es realitza cada any als exteriors del campus universitari de Montilivi. En aquesta edició, els alumnes de Programació i robòtica de 1r de Batxillerat hi van participar amb el màping “Apagar per estalviar”. https://drive.google.com/file/d/1lRi_3wrXTAPnB2vtU7CjHITjPKdaAKbr/view?usp=sharing

Encén Montilivi 2022 Llegeix més »

Beca Girona Premi d’Europa amb el projecte Educació 360º

L’Institut Ermessenda guanya la 5a edició de la Beca Girona Premi d’Europa amb el projecte Educació 360º El passat divendres dia 2 de desembre l’alcaldessa de Girona, Marta Madrenas, va fer entrega del diploma que certifica el guardó a l’Anna Roig, directora de l’institut. L’acte també va comptar amb la participació d’Àdam Bertran, regidor d’Educació, Infància i

Beca Girona Premi d’Europa amb el projecte Educació 360º Llegeix més »

Premis d’innovació docent STEM del Patronat de Talent de la UdG

L’Institut Ermessenda de Girona, torna a ser guardonat als premis d’innovació docent STEM del Patronat de Talent de la UdG El passat dijous 1 de juliol, un grup de docents del nostre centre va ser convidat a participar com a ponents a les Jornades tecnològiques de la UdG per presentar el nostre projecte solidari  “Sabo-net: vacunə’t!”.

Premis d’innovació docent STEM del Patronat de Talent de la UdG Llegeix més »

Webinars ErmeSTEAM

A l’institut Ermessenda de Girona continuem celebrant la setmana de la ciència. Avui, alguns dels nostres alumnes han compartit webinars amb alumnes d’algunes escoles de Girona per demostrar petites experiències de l’àmbit STEAM, en una versió nova de la nostra, ja tradicional, fira ErmeSTEAM” L’Extracció de l’ADN del kiwi, la conductivitat de diversos material del

Webinars ErmeSTEAM Llegeix més »

ErmeSteam

Ada Lovelace, Marie Curie o Rosalind Franklin són alguns dels noms cèlebres de dones que han realitzat aportacions rellevants en el desenvolupament de la ciència. Però aquesta contribució científica ha hagut de lliutar amb nombrosos obstacles al llarg de la història. Tot considerant aquest context, el passat dia 11/2/19 és commemorava el dia de la

ErmeSteam Llegeix més »

Desplaça cap amunt
Ves al contingut