ErmeSteam

Ada Lovelace, Marie Curie o Rosalind Franklin són alguns dels noms cèlebres de dones que han realitzat aportacions rellevants en el desenvolupament de la ciència. Però aquesta contribució científica ha hagut de lliutar amb nombrosos obstacles al llarg de la història. Tot considerant aquest context, el passat dia 11/2/19 és commemorava el dia de la dona i la ciència i l’INS Ermessenda de Girona ha volgut unir-se a aquesta celebració amb un programa d’activitats Steam. I què és el programa Steam? Steam són les inicial de Science, Technology, Engineering, Arts i Math, és a dir, Ciència, tecnologia, enginyeria, arts i matemàtiques i és una de les darreres tendències educatives que darrerament s’està implantat en el món de l’ensenyament a diferents països de tot del món. L’Steam pretén englobar els coneixements de les disciplines anteriorment esmentades i aplicar una metodologia més transversal en totes elles. D’altra banda, també intentar afavorir la incorporació de dones en aquest àmbit, donat la gran mancança que hi ha hagut al llarg de la història com a conseqüència de les diferents imposicions socials.

La primera mostra STEAM de l’INS Ermessenda de Girona d’aquest any ha estat una fira on alumnes del nostre centre han impartit tota una sèrie de tallers amb diverses activitats tecnològiques, jocs matemàtics, treballs artístics i experiments científics per a alumnes de 6è de primària.

D’altra banda, el departament d’Educació de la Generalitat també ha creat un programa STEAM i una xarxa de treball en el qual el nostre centre s’hi ha adscrit. En aquest marc, el dia 11 de febrer, va tenir lloc el cicle de conferències 100tífiques, a través del qual, diverses científiques de tot el territori català oferien conferències exposant la seva trajectòria professional. L’institut Ermessenda de Girona va tenir el plaer de comptar amb l’exposició de la dra. Emma Fàbrega, de l’Institut de Recerca en Tecnologia dels Aliments, IRTA, una experta en benestar animal que de seguida es va guanyar l’atenció i participació dels nostres alumnes de 1r d’ESO amb el seu tarannà proper, oferint una visió molt entenedora d’una recerca interessant alhora que necessària en una societat com la nostra on la ramaderia ens ha ofert una millora de la qualitat de vida amb uns productes de consum alimentari de gran qualitat.

Aprofitem aquest escrit per agrair la presència de la Dra. Fàbrega en el nostre centre.