Taller de ràdio amb Kapital Empresa RCE

Avui alguns alumnes de 4t d’ESO i primer de batxillerat del nostre institut han fet un taller de ràdio, a càrrec de Kapital Empresa RCE. Aquest taller forma part de les activitats organitzades per l’Oficina del Parlament Europeu de Barcelona, dins del programa EPAS. En dues hores, s’han esbossat els passos necesaris per la conceptualització d’un podcast.

Els alumnes han treballat en grups reduïts i cadascun ha hagut de planificar l’estructura del seu podcast. Els temes estaven vinculats amb les polítiques europees. Sota aquest paraigües temàtic, calia tenir en compte a quin públic aniria dirigit, el tema principal i el lema que posarien a la capçalera. Després, han hagut de fer un repartiment de tasques i rols, propis d’un equip de comunicació audiovisual (locutor, guionista,…) i una llista del material per dur-lo a terme. També s’ha tingut en compte els canals d’emissió i la seva promoció. Ha sigut una primera presa de contacte amb aquest format radiofònic i una bona manera d’incentivar als alumnes a seguir-hi indagant.