TPP3_Repte2

Repte2: Projecte Migracions 2018

Les Migracions a 3r d’ESO han estat el fil conductor de bona part dels projectes que hem fet durant els primers mesos de curs on es globalitzen les matèries de Visual i Plàstica, Socials i Cultura i Valors Ètics i que ens permet reflexionar sobre un fenomen social actual, de gran envergadura.

El repte ha estat (per tercer any consecutiu) dur a terme una proposta artística pel Museu de la Immigració de Catalunya (MhiC).

Amb l’aliança amb aquesta institució, els nostres alumnes han representat l’experiència migratòria de persones del seu entorn a partir de la proposta artística “Un Món de Plats” un projecte on els protagonistes són persones que ens parlen de les seves històries migrants i ens presenten els plats que van aprendre a fer de les seves mares. En la mostra podreu veure:

• Un receptari amb propostes saboroses que ens acosta a entorns quotidians de persones que viuen a Catalunya procedents d’arreu del món. Les seves històries ens parlen de memòria i de plats que vénen de lluny i els mantenen propers a la seva terra. Amb un codi QR podreu visualitzar les entrevistes
  • La ruta de les espècies, experiència d’aromes i colors per despertar els sentits. Barreja de cultures i barreja de sabors donen forma als nostres pobles i als nostres plats, sovint, amb ingredients comuns, com les nostres vides.
  • La roda dels ingredients, per dissenyar la vostra pròpia recepta combinant ingredients d’arreu del món. Ens podreu escriure la vostra proposta culinària en un bloc de notes.
  •  Una taula parada, com a espai de trobada, amb reproduccions artístiques de plats que ens mostren la varietat culinària del nostre entorn.

A banda de l’exposició, el projecte migracions es pot veure al web que com cada any han dissenyat i desenvolupat els alumnes del Cicle Formatiu de Sistemes Informàtics que es realitza al mateix institut. Aquest joc internivell permet que alumnes de dos contextos diferents del centre treballin de manera cooperativa i coordinada per a un mateix fi. El resultat és un receptari digital. Feu clic a l’enllaç per gaudir del nostre treball !!!

Receptari digital

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *