Alumnat de SMX prepara la seva estança d’Erasmus+

Érem 350 a Can Europa!

Més de 300 alumnes / es i 20 professors / es, així com un equip de formadors / es i logística van fer possible un cap de setmana ple d’aprenentatges i reflexions sobre el que significa la mobilitat i com afrontar els reptes que enfronten els quals la realitzaran. Can Europa és una formació dissenyada per Mundus per a proporcionar a tots / es els / les participants un espai de reflexió personal i grupal sobre el que representa fer una mobilitat, permetent als estudiants ser més conscients dels aprenentatges que poden adquirir i la responsabilitat que comporta l’assignació d’una beca Erasmus +. Alhora, formacions d’aquesta índole, proporcionen als centres educatius i les entitats d’enviament i acollida l’oportunitat de millorar en el procés de preparació i seguiment, perquè cada any més alumnes es puguin beneficiar del programa Erasmus +, i ho facin en alts termes de qualitat.

El cap de setmana va començar amb una presentació de la mà de Quique Miana, vice-president de Mundus: “Sou tots i totes molt afortunats pel que viureu”. Ràpidament, i sense perdre un minut, els 315 estudiants es van dividir en dotze grups per realitzar activitats que els van portar a reflexionar sobre les pors i expectatives que tenen per davant, el xoc cultural, la resolució de conflictes o el programa Erasmus +. Totes les dinàmiques es van dur a terme a través de l’educació no formal, fomentant el debat, l’escolta activa i l’aportació personal de cada participant. També un grup de coordinadors / es Erasmus + de centres educatius de formació professional de Catalunya i Aragó es van reunir per treballar i reflexionar des del punt de vista pedagògic sobre el valor que aporta l’Erasmus + en el procés d’aprenentatge de la formació professional.

La formació es va dur a terme a La Conreria (Tiana) i es va allargar fins diumenge al migdia. Abraçades, missatges de suport i molts somriures és el que es veia en el moment del comiat. La propera trobada ja serà als aeroports, on tots / es ells / es iniciaran la seva aventura d’un mes (estudiants de grau mitjà).

Text de Asociación Mundus