Consell escolar

El consell escolar és l’òrgan de participació dels diferents membres de la comunitat escolar en el govern del centre (articles 126 i 127 LOE 2/2006, de 3 de maig i articles 148 i 152 LEC 12/2009, de 10 de juliol).

Composició del consell escolar

Segons la normativa, els components del consell escolar són:

1. El/la director/a del centre, que actuarà com a president del consell.
    2. El/la cap d’estudis del centre.
    3. Cinc professors/es representants del claustre.
    4. Tres mares i/o pares dels alumnes. Un d’aquests representants serà designat directament per l’AMPA d’acord amb el procediment que estableixin les administracions educatives.
    5. Tres alumnes.
    6. Un/a representant del personal d’Administració i serveis del centre.
    7. Un/a representant de l’ajuntament de Badalona.
    8. El/la secretari/a del centre, que actuarà com a secretari/a del consell, amb veu i sense vot.
Competències del consell escolar
    1. Aprovar el projecte educatiu i les modificacions corresponents per una majoria de tres cinquenes parts dels membres.
    2. Aprovar i avaluar la programació general anual del centre sense perjudici de les competències del claustre de professors, en relació a l’organització i planificació docent.
    3. Aprovar les propostes d’acords de coresponsabilitat, convenis i altres acords de col·laboració del centre amb entitats o institucions.
    4. Aprovar les normes d’organització i funcionament del centre i les modificacions corresponents.
    5. Aprovar la carta de compromís educatiu.
    6. Aprovar el pressupost del centre i el rendiment de comptes.
    7. Participar en el procediment de selecció i en la proposta de cessament del director/a.
    8. Intervenir en la resolució dels conflictes i, si s’escau, revisar les sancions als alumnes.
    9. Participar en les anàlisis i les avaluacions del funcionament general del centre i conèixer l’evolució del rendiment escolar.
    10. Proposar mesures i iniciatives que afavoreixin la convivència del centre, la igualtat entre homes i dones i la resolució pacífica de conflictes en tots els àmbits de la vida personal, familiar i social.
    11. Analitzar i valorar el funcionament general del centre, l’evolució del rendiment escolar i els resultats de les avaluacions internes i externes en què participi el centre.
    12. Qualsevol altra que li atribueixi l’Administració educativa o les normes d’organització i funcionament respectives