Pla de reobertura del Til·ler

IMPORTANT per assistir el centre
A continuació us adjuntem la declaració responsable del Departament d’Educació que hauran de portar impresa els infants que vinguin al centre, degudament emplenada.
Declaració responsable per alumnes d’Infantil i Primària
Declaració responsable per alumnes d’ESO

Estimades famílies de l’Institut Escola El Til·ler,

El dilluns 8 de juny està previst que s’iniciï la FASE 2 de desescalada a la ciutat de Barcelona, l’escola ha preparat el seu pla d’obertura tenint en compte la normativa i adaptant-la al nostre projecte educatiu.
Aquesta obertura de centres és una mesura excepcional, no continuada i puntual, que implicarà la planificació i programació del dia i hora de retrobament de l’alumnat amb la tutora amb un petit grup d’infants.
I sempre tenint en compte, que l’assistència de l’alumnat al centre serà VOLUNTÀRIA i seguint les instruccions del Departament d’Educació de Barcelona, el curs 2019-2020 acabarà telemàticament.
Del 8 al 19 de juny es podran realitzar tutories individuals o entrevistes presencials amb cita prèvia, i 22 al 26, una segona trobada.
L’entrevista la podrà demanar: la tutora o la família enviant un mail als mestres.
Tot el pla d’obertura té present que estem davant d’una emergència sanitària i per això prendrem totes les mesures necessàries (ús de mascaretes, distanciament físic, desinfecció…) que estiguin al nostre abast per tal d’evitar qualsevol risc tant els infants, com el personal del centre, però tots sabem que no existeix el risc 0 de contagi.
Ens hagués agradat obrir l’escola amb normalitat i, com a mínim, aquestes dues setmanes poder haver-nos retrobat i acomiadat del nostre alumnat com hem fet sempre. Pensem que l’escola a banda de ser un espai d’aprenentatge és un espai de socialització i convivència i el funcionament d’aquesta reobertura s’allunya MOLT del nostre model educatiu fonamentat en les relacions i les interaccions socials de vida i aprenentatge. No sabem encara com serà el retorn al setembre, però sigui com sigui, farem el possible per tirar endavant el nostre projecte i ens adaptarem a la nova situació. Us informarem el més aviat possible.

Equip educatiu

Calendari 1a trobada:
Comunitat de petits: 9 i 16 de juny
Comunitat de mitjans: 10 i 17 de juny
Comunitat de grans: 11 i 18 de juny
Comunitat de joves: 12 i 19 de juny

Hi haurà una segona trobada, a partir del 22 de juny, amb cita prèvia, que aprofitarem per:

• Fer el tancament emocional del curs
  • Repartirem objectes personals dels alumnes
  • Entrega dels informes finals
  • Repartirem les orientacions dels treballs d’estiu
  • Recollirem tots els materials de l’escola: ordinadors portàtils, llibres socialitzats, llibres de biblioteca…

REQUISITS PER L’ASSISTÈNCIA AL CENTRE

Per tal que l’assistència al centre tant d’infants com de docents siguin segures s’han establert unes mesures de seguretat i cal complir uns requisits. En el cas que no es compleixin aquests requisits l’infant no podrà assistir al centre:

Absència de simptomatologia compatible amb la Covid-19 (febre, tos, dificultat respiratòria, malestar, diarrea…) o amb qualsevol altre quadre infecciós.
No convivents o contacte estret amb positiu confirmat o simptomatologia compatible ens els 14 dies anteriors.
Calendari vacunal al dia.
La família haurà de prendre la temperatura a l’infant abans de venir al centre.
La família haurà de fer arribar, a través de correu electrònic o en paper, al centre el mateix dia del retorn la declaració responsable que us adjuntem al final d’aquest mateix document.
Està indicat que l’alumnat de primària faci ús de mascareta marcada amb nom i cognoms. Els infants d’educació infantil no cal que vinguin amb mascareta.
Complir estrictament l’horari acordat així com les entrades i sortides, ja que cada curs tindrà assignada una hora i accés d’entrada i sortida. Preguem màxima puntualitat tant a l’entrada com a la recollida dels infants.
Durant aquest període les famílies només podreu accedir al pati del centre.

En cas que l’infant presenti una malaltia crònica d’elevada complexitat que pugui augmentar el risc de gravetat en cas de contraure la infecció per Covid-19, es valorarà de manera conjunta amb la família o persones tutores i el seu equip mèdic de referència, la idoneïtat de reprendre l’activitat escolar. Es consideren malalties de risc per la Covid-19:

Malalties respiratòries greus que precisen medicació o dispositius de suport ventilatori.
Malalties cardíaques greus.
Malalties que afecten al sistema immunitari (per exemple aquells infants que precisen tractaments immunosupressors).
Diabetis mal controlada.
Malalties neuromusculars o encefalopaties moderades o greus.