VISITA CENTRES

Des de fa tres cursos formem part del Laboratori de Transformació Educativa com a centre referent i aquest curs, dins del Programa d’Innovació PAcTE, hem comptat amb la visita de companyes de diferents centres del territori. El programa d’innovació pedagògica d’Acceleració de la transformació educativa / Eines per al Canvi (PAcTE) és un programa que promou l’actualització del projecte educatiu dels centres participants amb l’acompanyament professional i la dotació dels recursos i les eines necessàries per impulsar processos de transformació educativa en els àmbits de l’organització, les metodologies d’ensenyament i aprenentatge, i el treball en xarxa intern i amb l’entorn.

​​Les actuacions i recursos del programa impulsen una revisió del propòsit institucional i l’organització del centre, així com les metodologies de treball, la cultura de l’avaluació i la incorporació de mesures d’inclusió i equitat educatives. Aquest procés planificat es fonamenta en un aprenentatge centrat en l’alumne que implica canvis significatius en els projectes educatius dels centres que afecten les pràctiques i metodologies docents, l’organització, i el funcionament dels centres, en un escenari d’autonomia, descentralització i coresponsabilitat.

La finalitat del Programa d’innovació pedagògica d’acceleració de la transformació educativa / Eines per al Canvi (PAcTE) és proporcionar als centres participants els recursos i les eines necessàries per impulsar la transformació del centre a través de l’actualització del projecte educatiu de centre, amb una revisió del propòsit institucional, l’organització del centre, les metodologies de treball, la cultura de l’avaluació i la incorporació de mesures d’inclusió i equitat educatives, per esdevenir una organització escolar autònoma, centrada en l’alumne/a, amb capacitat de generar un ecosistema educatiu amb l’entorn.

Els objectius del Programa d’acceleració de la transformació educativa són els següents:

  • Incorporar com cultura de centre, procediments i estratègies reflexius que possibilitin la transició sistemàtica des dels models tradicionals d’ensenyament-aprenentatge al model definit pel marc de referència de la transformació educativa, i que condueix a reformular el perfil competencial dels docents i la seva capacitació i formació.
  • Actualitzar els projectes educatius dels centres per incloure múltiples metodologies de treball globalitzat, l’avaluació formativa i competencial, la redefinició del propòsit institucional i de l’organització del centre, i la incorporació de mesures universals d’inclusió i equitat.
  • Apoderar els centres educatius com a motor de canvi per aconseguir una ciutadania crítica i solidària que vetlli per una convivència pacífica, responsable i conscient, capaç d’adaptar-se als reptes i a les aspiracions del segle XXI i de fomentar els valors i les competències adequades per aconseguir un creixement sostenible i inclusiu.

S’emmarca en els tres àmbits definits en el Marc de la innovació pedagògica:

  • Àmbit 1: metodologies i recursos per a la millora de l’ensenyament i l’aprenentatge.
  • Àmbit 2: l’organització i gestió educativa.
  • Àmbit 3: relació i cooperació amb la comunitat educativa i l’entorn.

El Laboratori de Transformació Educativa organitza Visites en Centre amb l’objectiu de compartir pràctiques educatives de centre reeixides i promoure sinergies entre centres per a l’impuls de processos de transformació educativa i el desenvolupament d’estratègies per a la millora de la qualitat educativa.

Aquest curs hem comptat amb la visita de l’IE Pla de l’Avella, l’Escola Sant Angel, l’Escola Sant Jaume, l’Escola Montsagre i la ZER Sant Blai.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>